B1 TV


Proprietarul GFR, Gruia Stoica, cere desecretizarea contractului de privatizare a CFR Marfă


Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român, a cerut Ministerului Transporturilor să facă public contractul de pentru vânzarea pachetului majoritar de acţiuni la CFR Marfă şi solicită implicarea directă a ministrului de resort, Ramona Mănescu, în vederea evitării unui eşec al privatizării.

„În calitate de cumpărător, Grup Feroviar Român, care și-a îndeplinit până acum cu onestitate și la termen toate obligațiile care-i reveneau, consideră că atitudinea Comisiei de Privatizare a fost de natură a-i leza buna-credință, interesele și eforturile financiare pe care le-a făcut pentru succesul acestei privatizări de importanță strategică pentru statul român. Cu toate acestea, GFR este în continuare dispus să colaboreze cu Ministerul Transporturilor pentru a identifica împreună căile legale prin care poate fi evitat eșecul unei licitații care ar afecta negativ mediul economic și ar descuraja investițiile străine. Grup Feroviar Român contează pe susținerea conducerii Ministerului Transporturilor pentru prevenirea acestei situații", se arată într-un comunicat transmis de GFR, citat de Mediafax.

GFR consideră că în acest moment, comisia de privatizare invocă termenul de obținere a avizului din partea Consiliului Concurenței drept motiv pentru un anticipat eșec al tranzacției, pentru a ascunde faptul că în mod flagrant nu și-a îndeplinit obligațiile care îi revin.

„Eșecul vânzătorului de a obține o prelungire a termenului de finalizare a tranzacției, astfel încât acesta să permită obținerea avizului Consiliului Concurenței - în ciuda atenționărilor repetate ale acestei instituții privind termenul necesar analizei – face acum imposibilă încheierea în bune condiții a privatizării și desființează contractul de plin drept. Precizăm cu această ocazie că GFR nu a solicitat niciodată vreo amânare a termenului de plată. De asemenea, Comisia de Privatizare a evitat în mod repetat formularea unor răspunsuri clare la solicitările noastre făcute încă din 30 august 2013 (demers reluat pe 4 octombrie 2013), privind situația la zi a aprobărilor din partea băncilor creditoare ale CFR Marfă în privința schimbării de acționariat al companiei", se spune în comunicatul transmis de GFR.

“Cu regret trebuie să spun că până în ultimul moment, vineri, când am fost convocați de urgență la minister pentru rezolvarea impasului generat de incapacitatea comisiei de privatizare de a se achita la timp de responsabilități, atitudinea comisiei a fost una pe care o considerăm inacceptabilă față de un investitor serios. Noi ne-am dus să discutăm și să căutăm soluții la problemele vânzătorului, nu ale noastre, iar propunerile care ni s-au făcut sunt absolut inacceptabile și nu pot fi luate în serios de o companie responsabilă, care a plătit deja 30 de milioane de euro pentru această privatizare", afirmă Gruia Stoica

Acesta a declarat că va da statul în judecată dacă termenul de plată pentru CFR Marfă nu va fi amânat.

Conform omului de afaceri, contractul de privatizare a companiei nu include niciun termen limită pentru achitarea sumelor de bani şi finalizarea tranzacţiei.

Singura menţiune în acest sens arată că datoriile vor fi achitate după avizul dat de reprezentanţii Consiliului Concurenţei, susţine omul de afaceri.

În plus, omul de afaceri este convins că tranzacţia va fi un eşec dacă termenul de plată nu va fi prelungit. În cazul privatizării CFR Marfă, reprezentanţii Guvernului au decis că GFR trebuie să achite întreaga sumă de bani în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ, adică până la data de 13 octombrie.

Cu toate acestea, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a explicat, joi, că termenul limită de plată pentru cumpărătorul care va prelua 51% din acțiunile CFR Marfă rămâne 14 octombrie.

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...